maandag 3 oktober 2011

Flipje & Sipje

Een tijdje terug heb ik sinds lange tijd weer eens geprobeerd met de hand te tekenen. Ik ben zo gewend geraakt om alles op de computer te doen met tekenprogramma's. Maar old-fashioned met de hand tekenen brengt je weer lekker terug naar de basis! Ik vind het alleen lastig om door te gaan als het naar mijn zin niet in 1x lukt.....
Maar des al niet te min heb ik een jongetje en een meisje getekend en was mijn idee om een prentenboek te maken. Hier moest ik dus voor gaan zitten en een idee en verhaal uitwerken voordat ik eraan kon beginnen, maar ik heb alleen niet erg veel geduld dus dacht; "waarom niet lekker eigenwijs met de voorkant beginnen?!"
Dat heb ik dus gedaan en dit is het resultaat en ben er behoorlijk trots op! Ik heb de handgetekende Flipje en Sipje ingescand en ze in photoshop ingekleurd en de pagina verder ook gemaakt in Photoshop en Illustrator. Alleen heb ik helaas de ingekleurde digitale versie niet meer. Is door de computercrash helaas gesneuveld. Gelukkig heb ik de originele handgetekende versie nog wel!

voorkant Prentenboek

3 opmerkingen:

Sas-kia zei

Oh ik vind de kaft al heel leuk! ben benieuwd naar de rest!

Tante Nannie zei

Wat leuk een reactie!! Dankjewel!
Ik moet de rest nog bedenken, maar ben alweer begonnen met andere tekeningetjes...voor een ander boekje hahaha. Ben een beetje een chaoot en doe altijd alles door elkaar.
Zag dat jij ook tekeningen maak voor prentenboekjes! Leuk hoor!

Saskia zei

Graag gedaan! hahah ik herken het wel, ik doe ook vaak dingen door elkaar! En jij ook bedankt, ik heb ook een mini prentenboekje gemaakt inderdaad! :)

Een reactie plaatsen